Sterling and Wilson leveren grootste batterij-energie opslag project in Afrika

• Drie batterijlocaties met gezamenlijk 30MWh inclusief de grootste installatie van een 17MWh deel van een hybride microgrid aangedreven door zonne-energie, diesel en batterij-energie opslag
  • Overeenkomst markeert de formele start van een van ’s werelds grootste zonne-energie EPC in de hybride en energie-opslag ruimte

MUMBAI, India--()--Sterling and Wilson, een Indiase multinational die zich bezig houdt met ontwerp, constructie, productie en energiediensten met $1,5 miljard in winst, heeft in West-Afrika zijn eerste grootschalige turnkey engineering-, inkoop- en bouwopdracht voor hybride en energieopslagsystemen in de wacht gesleept. Sterling en Wilson’s turnkey werkterrein omvat het volledige ontwerp, de engineering, de aankoop, de bouw en O&M van een captive hybride microgrid aangedreven door zonne-energie, diesel en batterij-energieopslag. Dit eerste project in zijn soort, dat klanten in de onderwijssector in West-Afrika van stroom voorziet, zal ook host zijn voor het grootste batterijenergieopslagproject van het continent met 30MWh batterijen verspreid over drie locaties, waaronder de grootste batterijinstallatie van 17MWh.

Sterling and Wilson
Mr. Rahul Rao