Octapharma presenteert nieuwe gegevens over de voordelen van Nuwiq® bij patiënten met hemofilie A op het Wereldcongres van Hemofilie 2018

LACHEN, Zwitserland--()--Octapharma kondigde vandaag aan dat er nieuwe data over de voordelen van Nuwiq® bij patiënten met hemofilie A werden gepresenteerd tijdens een symposium op het recente World Federation of Hemophilia (WFH) 2018 Wereldcongres in Glasgow, Verenigd Koninkrijk. Nuwiq® is een vierde generatie recombinant FVIII (rFVIII), afgeleid van menselijke cellijnen, goedgekeurd voor de preventie en behandeling van bloedingsincidenten bij patiënten van alle leeftijden met hemofilie A. Het symposium met de titel 'Verder gaan om in klinische behoeften te voorzien: Nieuwe data met Nuwiq®▼ (simoctocog alfa; human-cl rFVIII) uit klinische studies en praktijkervaringen', gericht op de uitdagingen binnen het huidige hemofilie behandelingslandschap en mogelijkheden om de patiëntenzorg te verbeteren.

Het symposium, voorgezeten door Craig Kessler, ging in op het gegeven dat geen twee hemofilie A-patiënten hetzelfde zijn. Een optimale behandelingsaanpak moet daarom het profiel van elke individuele patiënt weerspiegelen. In dit symposium werden twee benaderingen gepresenteerd voor het gebruik van farmacokinetische (PK) gegevens om profylaxe te personaliseren met Nuwiq® .

Octapharma AG
International Business Unit - Haematology