Mobidiag krijgt aanvullende financiering van Business Finland voor de ontwikkeling van snelle infectie diagnose-test rechtstreeks uit het bloed

ESPOO, Finland--()--Mobidiag Ltd., een Fins bedrijf voor moleculaire diagnostiek, kondigde vandaag aan dat het de ontwikkeling van een sepsistest op het nieuwe Novodiag® -systeem is gestart. Business Finland (voorheen Tekes) heeft een lening van € 1,5 miljoen verstrekt voor het eerste projectjaar. Door het combineren van eigen expertise en unieke gepatenteerde technologieën heeft Mobidiag nu de middelen om een revolutionaire test te ontwikkelen voor het detecteren van sepsis die microben en antibioticaresistenties direct uit het bloed.

Sepsis, een ernstige complicatie van infecties, is een belangrijk wereldwijd gezondheidsprobleem dat elk jaar meer dan 30 miljoen mensen wereldwijd treft en kan leiden tot 6 miljoen sterfgevallen per jaar indien het niet op tijd wordt opgespoord en behandeld. Er is momenteel een grote behoefte aan betrouwbaardere en snellere diagnostisering om septische shock zo vroeg mogelijk te detecteren en zo een betere zorg en veiligheid voor de patiënt te garanderen.

Mobidiag
Dorothee Allard
marketing@mobidiag.com
Business Finland