BioTime kent $1,9 miljoen subsidie toe aan de verdere ontwikkeling van OpRegen® voor Dry-AMD

ALAMEDA, Calif.--()--BioTime, Inc. (NYSE American: BTX), een biotechnologisch bedrijf dat zich in de klinische fase toelegt op degeneratieve ziekten, heeft voor 2018 een nieuwe subsidie gekregen van maximaal 6,9 miljoen Israëlische Shekel (ongeveer 1,9 miljoen dollar) van de Israel Innovation Authority (het "IIA"). De subsidie voorziet in de financiering van de verdere ontwikkeling van OpRegen®. Tot op heden heeft het IIA jaarlijkse subsidies verstrekt voor een totaalbedrag van meer dan $13 miljoen.

OpRegen® is op dit moment een Fase I/IIa klinische studie, die in maart 2018 toestemming kreeg van de Data Safety Monitoring Board (DSMB) om verder te gaan met de inschrijving van cohorte 4. De DSMB-goedkeuring was gebaseerd op de veiligheid die in de eerste drie cohorten werd waargenomen. Veiligheid blijft de primaire focus van cohort 4. Het vierde cohort zal patiënten met een beter gezichtsvermogen omvatten dan in de vorige drie cohorten. Deze patiënten met een beter gezichtsvermogen zullen zich waarschijnlijk in een vroeger stadium van de ziekte bevinden en zullen een breed scala aan voorlopige functionele beoordelingsmetingen mogelijk maken. Deze patiënten in een vroeger stadium zullen waarschijnlijk de doelpopulatie zijn voor deze therapie en BioTime verwacht de eerste gegevens van cohort 4 in de komende maanden te kunnen delen.

BioTime
David Nakasone, 510-871-4188