Octapharma deelt veelbelovende preklinische gegevens op WFH 2018 voor subQ-8, een nieuwe subcutane recombinant FVIII

LACHEN--()--Octapharma presenteerde vandaag preklinische gegevens voor SubQ-8 tijdens een symposium op de het World Federation of Hemophilia (WFH) 2018 Wereldcongres in Glasgow, Verenigd Koninkrijk. SubQ-8, dat momenteel wordt ontwikkeld, is een recombinant FVIII uit een menselijke cellijn voor subcutane toediening. SubQ-8 is gebaseerd op het van de menselijke cellijn afgeleide rFVIII-product simoctocog alfa van Octapharma in combinatie met een fragment van het von Willebrand Factor (VWF)-eiwit, en maakt gebruik van de beschermende kracht van VWF in een innovatieve aanpak om het vervoer van FVIII naar de circulatie te vergemakkelijken.

Regelmatige intraveneuze toediening van FVIII vormt een aanzienlijke belasting voor mensen met hemofilie A en hun families. Alternatieve toedieningsroutes kunnen helpen om een deel van deze last te verlichten en de hechting aan profylaxetherapie te verbeteren.

Dit symposium getiteld ‘De toekomst van FVIII: De ontwikkeling van subcutane recombinante FVIII bij de mens voor de behandeling van hemofilie A’, besprak de uitdagingen die intraveneuze toediening dagelijks stelt aan mensen met hemofilie A, en presenteerde gegevens over de opname van subQ-8 in de bloedvaten na subcutane toediening bij dieren.

Octapharma AG
International Business Unit - Haematology