Ontex: Kennisgeving Transparantieverklaring

Openbaarmaking in overeenstemming met de vereisten van artikel 14 van de Wet van 2 mei 2007

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Ontex Group NV (“Ontex”) maakt de kennisgevingen van belangrijke deelnemingen die zij heeft ontvangen, openbaar overeenkomstig de Belgische wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in beursgenoteerde vennootschappen.

Op 23 mei 2018, hebben UBS Group AG Ontex ervan in kennis gesteld dat hun stemrechten als gevolg van de verkoop van aandelen onder de drempel van 3,00% van alle stemrechten in Ontex zijn gekomen.

Overeenkomstig haar verplichting publiceert Ontex de inhoud van de door haar ontvangen kennisgeving.

Datum kennisgeving: 23 mei 2018

Datum drempeloverschrijding: 17 mei 2018

Overschreden drempel: 3,00%

Kennisgeving door:

UBS Group AG   Bahnhofstrasse 45, 8001 Zurich

Noemer op datum kennisgeving: 82.347.218 aandelen

Keten van gecontroleerde ondernemingen via dewelke de deelneming daadwerkelijk wordt gehouden:

Keten van gecontroleerde ondernemingen is beschikbaar via deze link.

Overige opmerkingen:

De meldingsverplichting is ontstaan door het feit dat het totale indirecte bezit van stemrechten van UBS Group AG, dat rechtstreeks werd gehouden door gecontroleerde ondernemingen, onder de drempel van 3% is gekomen op 17 mei 2018. Dit werd veroorzaakt door een daling in de trading book van bovengenoemde entiteiten onder 5% en daardoor zijn ze vrijgesteld van een transparantieverklaring.

Kennisgevingen van belangrijke deelnemingen die moeten worden gedaan overeenkomstig de Wet van 2 mei 2007, dienen te worden gestuurd naar: investorrelations@ontexglobal.com

Deze kennisgeving zal worden gepubliceerd op: http://www.ontexglobal.com/press-room

Over Ontex

Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBTips, BioBaby, Pompom, Bigfral, Canbebe, Canped, ID en Serenity, net als via andere toonaangevende retailermerken.

Wereldwijd werken er meer dan 11.000 enthousiaste mensen voor Ontex en we zijn aanwezig in 22 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex maakt deel uit van de Bel20 en de STOXX® Europe 600-index.

Om het laatste nieuws bij te houden, bezoek www.ontexglobal.com of volg ons op LinkedIn.

Ontex Group NV
VRAGEN VAN BELEGGERS