Poseidon Foundation lanceert eerste retailplatform dat consumenten in staat stelt om klimaatactie te ondersteunen door gebruik te maken van blockchaintechnologie

LONDON--()--Het eerste retailplatform te wereld dat consumenten verbindt met hun eigen koolstofvoetafdruk is in Londen gelanceerd door de Poseidon Foundation ("Poseidon") zonder winstoogmerk. Het platform van Poseidon maakt gebruik van blockchaintechnologie om koolstofmarkten te integreren in transacties in de verkooppunten, waardoor detailhandelaren en hun klanten de kans krijgen om bosbehoudprojecten over de de hele wereld te ondersteunen bij de aan- en verkoop van alledaagse producten en op hun beurt maatregelen tegen klimaatverandering te ondersteunen.

Het retailplatform is op 1 mei van start gegaan en een proefproject loopt momenteel in Ben & Jerry's nieuwste Scoop Shop in Wardour Street, Londen. Voor elk ijsje dat verkocht wordt, draagt het waardengestuurde ijsbedrijf bij aan koolstofkredieten van een bosbeschermingsproject in Peru en biedt het zijn klanten de kans om samen met hen actie te ondernemen op het verkooppunt, met hulp van blockchaintechnologie. Ben & Jerry's spreekt al vele jaren over klimaatrechtvaardigheid, met inbegrip van hun wereldwijde Save our Swirled-campagne in aanloop naar de Parijse COP in 2015 en ze hebben een aantal stappen ondernomen binnen hun eigen bedrijf om de emissies te verminderen, waaronder de zelf opgelegde koolstofbelasting.

Poseidon Foundation
Edward Jones-Davies