Kort statement Elliott Advisors (UK) over thyssenkrupp AG

LONDON--()--Naar aanleiding van recente mediaspeculaties bevestigen fondsen geadviseerd door Elliott Advisors (UK) Limited (“Elliott”) dat zij belangrijke aandeelhouders zijn van thyssenkrupp AG (“thyssenkrupp” of de “Vennootschap”). De positie van de fondsen in gewone aandelen is van dien aard dat zij, vanaf heden, de drempels die openbaarmaking voorschrijven krachtens de toepasselijke Duitse wetgeving niet overschrijdt. Elliott zal uiterlijk op het door de Duitse wetgeving vereiste tijdstip alle inlichtingen verstrekken over haar deelneming in de aandelen van thyssenkrupp.

De aanpak van Elliott ten aanzien van haar investering in thyssenkrupp stemt overeen met haar aanpak ten aanzien van al haar investeringen. Elliott heeft veel tijd en middelen besteed aan de analyse van de Vennootschap, het uitvoeren van een grondig onderzoek naar haar vooruitzichten, haar concurrentiepositie en haar waardering. Elliott gelooft dat thyssenkrupp over aanzienlijke operationele verbeteringsmogelijkheden beschikt die alle belanghebbenden ten goede zouden komen en ziet ernaar uit om in de nabije toekomst een constructieve dialoog met hen aan te gaan, ook met de raad van commissarissen en de raad van bestuur.

London
Sarah Rajani CFA