Mobidiag verzekert 4 miljoen euro extra in kapitaalsverhoging met de overheidsfinancieringsronde van Springvest

ESPOO, Finland--()--Mobidiag Ltd., een Fins bedrijf voor moleculaire diagnostiek, kondigde vandaag aan dat het met succes een financiering van 4 miljoen euro heeft afgerond, ondersteund door het Finse bedrijf voor investeringsdiensten Springvest Oy (voormalig Kansalaisrahoitus). Deze financiering werd voor de sluitingsdatum door meer dan 200 investeerders afgerond en heeft tot doel Mobidiag te ondersteunen in de wereldwijde bedrijfsontwikkeling, met inbegrip van haar capaciteit om tegemoet te komen aan de groeiende behoeften voor de nieuwe Novodiag® oplossing.

Mobidiag maakt gebruik van haar expertise in het opsporen van gastro-intestinale infecties en multiresistente organismen, ook wel “superbugs” genoemd. De productlijnen die momenteel beschikbaar zijn (Amplidiag® en Novodiag®) zijn zeer geschikt voor alle soorten laboratoria en brengen effectieve DNA-technieken dichter bij de patiënt in een gebruiksvriendelijk en economisch effectief formaat, waardoor de totale kosten voor de gezondheidszorg worden verlaagd en de behandeling van de patiënt beter wordt gestuurd.

Mobidiag
Dorothee Allard, marketing & communication manager