Joukkorahoituskierros toi 4 miljoonaa euroa suomalaiselle molekyylidiagnostiikan kasvuyhtiölle

ESPOOSSA, Suomi--()--Mobidiag Oy, suomalainen molekyylidiagnostiikkayhtiö, ilmoitti tänään, että se on menestyksekkäästi päättänyt 4 miljoonan euron osakeannin, jonka Springvest Oy (entinen Kansalaisrahoitus) järjesti. Joukkorahoituskierros täyttyi jo ennen viimeistä merkintäpäivää ja yli 200 suomalaissijoittajaa sijoitti yhtiöön. Rahoitus tukee Mobidiagia globaalissa liiketoiminnan kehittämisessä, mukaan lukien kapasiteetin lisäämisessä uuden Novodiag®-ratkaisun kasvaviin tarpeisiin.

Mobidiag tunnetaan gastrointestinaalisten infektioiden aiheuttajaorganismien ja antibiooteille resistenttien, niin kutsuttujen superbakteerien, havaitsemiseen käytettävien laboratorioratkaisujen kehittäjänä ja valmistajana. Tällä hetkellä saatavilla olevat tuotelinjat (Amplidiag® ja Novodiag®) soveltuvat hyvin kaikenkokoisille laboratorioille. Ne tuovat tehokkaan DNA-tekniikan lähemmäksi potilaita, ovat sekä käyttäjäystävällisiä että taloudellisesti tehokkaita ja vähentävät terveydenhuollon kokonaiskustannuksia ja ohjaavat parempaan potilaiden hoitoon.

"Yrityksemme polku kolmen yrityksen yhdistämisestä vuonna 2013 tähän päivään asti on ollut pitkä ja täynnä haasteita, jotka me olemme kaikki, yksi kerrallaan, selättäneet onnistuneesti. Tärkeiden tuotelanseerausten ja sijoittajiemme merkittävän tuen ansiosta Mobidiag on arvostettu kumppani ja tärkeä toimija molekyylidiagnostiikan hyvin kilpailluilla markkinoilla. Tämä tuli hyvin selkeästi esille tämän uuden julkisen rahoituskierroksen kautta, joka menestyksekkäästi merkittiin täyteen alle 3 viikossa. Olemme erittäin tyytyväisiä, että Springvest on pystynyt tukemaan meitä tässä prosessissa ja todistanut kanssamme tätä suurta sijoittajien sitoutumista", kertoo Mobidiagin toimitusjohtaja Tuomas Tenkanen.

"Olemme iloisia voidessamme työskennellä Mobidiagin tiimin kanssa, kun he jatkavat uusien ratkaisujen kehittämistä ja laajentavat liiketoimintaansa kansainvälisesti. Heidän edistymisensä keskeisten virstanpylväiden saavuttamisessa on ollut vaikuttavaa. On erittäin miellyttävää tukea lupaavimpia suomalaisia menestystarinoita", kommentoi Springvestin toimitusjohtaja Terhi Vapola.

Tietoja Mobidiag Oy: stä

Vuonna 2000 perustettu Mobidiag kehittää ja markkinoi innovatiivisia ratkaisuja tartuntatautien diagnosoinnin edistämiseksi ja on palvellut Euroopan kliinisiä diagnostiikkamarkkinoita vuodesta 2008 lähtien. Mobidiagin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja tytäryhtiöt Ranskassa, Isossa-Britanniassa sekä Ruotsissa.

Yhdistämällä Amplidiag- ja Novodiag-ratkaisut Mobidiag tarjoaa kattavan tuotevalikoiman nopeille, luotettaville ja kustannustehokkaille diagnooseille tartuntatauteja ja antibioottiresistenssejä vastaan. Mobidiag pystyy kattamaan kaikki laboratoriotarpeet riippumatta niiden koosta, volyymista ja keskitetystä / hajautetusta sijainnista. Lisätietoja osoitteessa www.mobidiag.com.

Yhteystiedot:
Mobidiag