Siemens Financial Services kiest voor GTC’s @GlobalTrade Platform voor Management Exportkrediet-Documentatie

TORONTO--()--GlobalTrade Corporation (GTC) heeft vandaag aangekondigd dat Siemens Financial Services (SFS) zijn @GlobalTrade Multi-Bank Trade Finance Platform heeft geselecteerd voor het beheer van zijn exportkredieten. Het platform zal in eerste instantie in Duitsland worden uitgerold en vervolgens wereldwijd bij heel Siemens worden uitgebreid. Het systeem zal alle inkomende documentaire kredieten elektronisch samenvoegen in een algemene database, het onderzoek en de goedkeuring vergemakkelijken, assistentie verlenen bij de voorbereiding van documenten die aan de eisen voldoen en een snellere elektronische presentatie van documenten aan adviserende en uitgevende banken mogelijk maken.

Gerhard Heubeck, hoofd Trade Finance Advisory bij Siemens Financial Services, motiveert de noodzaak van de nieuwe systeemimplementatie als volgt: “Na vele jaren gebruik te hebben gemaakt van een van de eerste standaard IT-systemen die beschikbaar zijn voor exportkredieten voor documenten, is de tijd gekomen om een opvolger te vinden die in staat is te voldoen aan de nieuwe vereisten, zoals multi-client mogelijkheden, de verwerking van nieuwe SWIFT-berichtformaten, wereldwijde toegankelijkheid en state-of-the-art technologie die voldoet aan de verwachtingen van klanten en hoge cybersecurity eisen.

GlobalTrade Corporation
Marina Heimitz, +1 416-661-8520