NioCorp verleent Contract aan Rockwell Automation voor baanbrekende mineralen, mijnbouw en verwerkingsfaciliteit in Nebraska.

Nieuwe geavanceerde materialen en mijnbouwinstallatie zullen verscheidene kritieke en strategische metalen voor superlegeringen en andere krachtige toepassingen produceren

MILWAUKEE--()--NioCorp Developments Ltd. (TSX: NB, OTCQX: NIOBF), een ontwikkelaar van superlegeringen van metalen, heeft een belangrijk contract vergund aan Rockwell Automation (NYSE: ROK) voor het ontwerpen, ontwerpen en aanschaffen van procesautomatisering en instrumentatie voor NioCorp’s voorgestelde kritische mineraal-, mijnbouw- en verwerkingsfaciliteit in Elk Creek, Nebraska.

Verwacht wordt dat al in 2021 drie superlegeringen – niobium, scandium en titanium – door de installatie zullen worden geproduceerd. Deze kritische materialen worden gebruikt in de lucht- en ruimtevaart, defensie, automobielindustrie, schone energie, commerciële luchtvaart en mega-infrastructuur. Over het algemeen zorgen deze superlegeringen voor een hogere sterkte en een lichter gewicht in het transport en andere systemen, wat volgens NioCorp leidt tot een betere brandstofefficiëntie en een lagere uitstoot van broeikasgassen en andere lucht.

Rockwell Automation
Kristen Crump
414.382.0068
klcrump@ra.rockwell.com
Nio Corp Developments Ltd.
Jim Sims
303.503.6203
jim.sims@niocorp.com

Rockwell Automation
Kristen Crump
414.382.0068
klcrump@ra.rockwell.com
Nio Corp Developments Ltd.
Jim Sims
303.503.6203