Ontex kondigt verhuis en consolidatie van productie in Brazilië naar haar Senador Canedo-vestiging aan

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Ontex Group NV (Euronext Brussel: ONTEX; 'Ontex', 'de Groep' of 'de Vennootschap') kondigde vandaag de versnelling van haar integratie-activiteiten in Brazilië aan, om duurzame, winstgevende groei voor de komende jaren in deze belangrijke markt te stimuleren.

Er is een compleet plan opgesteld met commerciële, operationele en efficiëntie-initiatieven om de ommekeer van de activiteiten in Brazilië te versnellen en om duurzame winstgroei te realiseren. Als onderdeel van dit plan zal Ontex Brazilië haar productie-activiteit in Aparecida de Goiânia overbrengen naar haar productievestiging in Senador Canedo, beide in de deelstaat Goiás. Dit zal leiden tot een niet-recurrente kost vóór belastingen van maximum €30 miljoen in 2018, waarvan ongeveer €10 miljoen cash. Dit zal naar verwachting resulteren in een recurrente EBIT-besparing op jaarbasis van €7 miljoen.

Deze stap is genomen na een grondige analyse en houdt rekening met de efficiëntiewinst van het combineren van de volledige productie in één enkele vestiging, waar het mogelijk zal zijn om efficiënte technologieën en processen in te voeren. Alle alternatieven werden onderzocht om de impact op de medewerkers van Ontex in Aparecida de Goiânia te beperken. De meerderheid van hen zal overgaan naar Senador Canedo. De verandering zal plaatsvinden in het derde kwartaal van 2018, waarna de Aparecida de Goiânia productievestiging inactief zal worden.

De intenties van het bedrijf betreffende Brazilië en de groeiambitie blijven ongewijzigd; dit omvat de voortzetting van lopende investeringen in onderzoek en ontwikkeling, gezondheid en veiligheid, en moderne technologieën in de deelstaat Goiás en Brazilië om toekomstige groei te verzekeren.

About Ontex

Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, dameshygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBTips, BioBaby, Pompom, Bigfral, Canbebe, Canped, ID en Serenity, net als via toonaangevende retailermerken.

Wereldwijd werken er meer dan 11.000 enthousiaste mensen voor Ontex in 22 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex maakt deel uit van de Bel20 en de STOXX® Europe 600-index.

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Bezoek dan www.ontexglobal.com of volg ons op LinkedIn.

Ontex Group NV
VRAGEN INVESTEERDERS