PayPal breidt wereldwijd omnichannel-platform aanzienlijk uit met de overname van iZettle

Uitbreiding van het aanbod in 12 markten, uitbreiding van de in-store mogelijkheden in 11 markten

Biedt schaalbaar platform voor snelle geografische expansie

Bevordert de missie van PayPal om kleine bedrijven te helpen groeien en bloeien in de wereldwijde digitale economie

Left to right: Jacob de Geer, CEO and Co-Founder of iZettle, Dan Schulman, President and CEO of PayPal, and Bill Ready, EVP, Chief Operating Officer of PayPal. (Photo: Business Wire)

SAN JOSE, Calif. & STOCKHOLM--()--PayPal Holdings, Inc. (NASDAQ: PYPL) kondigde vandaag aan dat het akkoord is gegaan met de overname van iZettle, het toonaangevende platform voor de handel in kleine bedrijven in Europa en Latijns-Amerika, voor een bedrag van $2,2 miljard. De overname van iZettle breidt de aanwezigheid van PayPal in de winkel aanzienlijk uit, waardoor het platform van PayPal wordt versterkt om miljoenen kleine bedrijven over de hele wereld te helpen groeien en bloeien in een omnichannel retailomgeving.

“Kleine bedrijven zijn de motor van de wereldeconomie en we blijven ons platform uitbreiden om hen te helpen online, in de winkel en via de mobiele telefoon te concurreren en te winnen,” zei PayPal President en CEO Dan Schulman. “iZettle en PayPal passen strategisch bij elkaar, met een gedeelde missie, waarden en cultuur en complementaire productaanbiedingen en geografieën. In de digitale wereld van vandaag willen consumenten kunnen kopen wanneer, waar en hoe ze dat willen. Met bijna een half miljoen handelaars op hun platform, voegen Jacob de Geer en zijn team best-in-class mogelijkheden en talent toe dat PayPal’s marktopportuniteit uitbreidt tot een wereldwijde one-stop oplossing voor omnichannel handel.”

PayPal Holdings, Inc.
PayPal Investor Relations