Elliott verwelkomt bestuur van Bezeq

LONDON--()--Neemt kennis van de onafhankelijkheid en ervaring van de herziene Raad van Bestuur

Stelt voor om aandelen in te kopen ter ondersteuning van aandeelhouderswaarde

Elliott Advisors (UK) Limited (“Elliott”), dat advies uitbrengt aan fondsen die gezamenlijk een van de grootste aandeelhouders van Bezeq The Israeli Telecommunication Corporation Ltd. (“Bezeq” of “het bedrijf”), stuurde vandaag een brief naar de nieuw benoemde voorzitter van de Raad van Bestuur van Bezeq, Shlomo Rodav, waarin hij zijn visie op de bestuurstransformatie van Bezeq deelt en voorstelt dat het bedrijf een programma voor de inkoop van eigen aandelen overweegt.

In de brief van Elliott wordt de aandacht gevestigd op de slechte corporate governance van de Vennootschap gedurende een aantal jaren, wat leidde tot een onderzoek door de Israel Securities Authority en op het feit dat een aantal leden van de raad van bestuur en kaderleden onder huisarrest werden geplaatst en van de Vennootschap werden uitgesloten. De vernieuwde raad van bestuur van het bedrijf, met de nieuwe voorzitter Rodav, brengt de nodige onafhankelijkheid en ervaring met zich mee.

London
Sarah Rajani CFA