Interxion Opent MRS2, haar tweede datacentrum in Marseille

PARIJS--()--INTERXION HOLDING NV (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese aanbieder van datacenterdiensten voor carriers en cloud-neutrale colocatie, heeft vandaag aangekondigd dat het officieel de eerste fase heeft geopend van MRS2, Interxions tweede datacenter in Marseille.

Minder dan vier jaar na de aankoop van het eerste datacenter in Marseille breidt Interxion haar aanwezigheid in de Zuid-Franse stad verder uit. MRS2, gevestigd in de haven van Marseille-Fos, zal voldoen aan de groeiende vraag van internationale connectiviteits- en contentproviders, en cloud-platforms die Marseille willen gebruiken als een hub om hun diensten en toepassingen te leveren aan Europa en verder weg in Afrika, het Midden-Oosten en Azië.

MRS2 wordt gebouwd in drie fasen, die klanten 4.400 m² ruimte met meer dan 7 megawatt beschikbare elektriciteit zullen aanbieden. De nieuwe fase, die nu is voltooid, bestaat uit 700 m² ruimte, terwijl de tweede zal bieden 1.900 m² vanaf het tweede kwartaal van 2019. De investeringen in verband met de bouw van MRS2 als geheel zullen naar verwachting circa € 76 miljoen bedragen.

Interxion France
Claire Chadourne, +33 (0)1 53 56 69 31