Spectaculaire stijging in YouTube weergaven (+76%) en inkomsten (+126%) voor Xilam’s programma’s

PARIJS--()--De groei van het publiek (aantal weergaven) voortgebracht door Xilam’s (Parijs:XIL) programma’s op YouTube is snel omhoog gegaan in de laatste paar maanden.

Terwijl het aantal weergaven met 21% steeg over 2017, is tussen november 2017 en april 2018 het aantal weergaven gestegen met een indrukwekkende 79%, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Gebaseerd op deze trendlijn wordt verwacht dat Xilam’s programma’s – die 2,6 miljard weergaven hadden in 2017 – bijna 4 miljard keer worden bekeken in 2018.

Nog opvallender is dat de inkomsten over dezelfde periode van 6 maanden stegen met 126%. Dit verschil kan worden verklaard door een aanzienlijke verbetering van de tegeldemakingsfactoren.

Naast de weergavesaantallen is het aantal abonnees op de kanalen van Xilam ook snel gestegen, met een stijging van 50% over dezelfde periode van 6 maanden. Xilam verwacht dat ze bijna 5 miljoen mensen in totaal bereiken als abonnees aan het einde van 2018 (in vergelijking met 2,2 miljoen abonnees in december 2017). Het officiële Zig and Sharko kanaal zal op dat moment het zelfde aantal abonnees hebben bereikt als Oggy & the Cockroaches.

Contacts at Xilam
Marc du Pontavice, +33 1 40 18 72 00