Moody's Analytics helpt kredietverstrekkers slimmere, snellere beslissingen te nemen met de verbeterde CreditLens™-oplossing

SAN FRANCISCO--()--Moody's Analytics, een mondiale leverancier van financiële informatie, heeft zijn CreditLens™-platform verbeterd op het gebied van functionaliteit waardoor het eenvoudiger is om financiële gegevens over banken over de hele wereld in te zien en biedt nieuwe convenanten en verbeterde mogelijkheden voor toezicht op onderpanden. De CreditLens software ondersteunt de automatiserings- en digitaliseringsinitiatieven van klanten om hun kredietbeslissingen en groeidoelstellingen te verbeteren.

Een van de nieuwe mogelijkheden is de integratie van data van Bureau van Dijk, het bedrijf dat vorig jaar door Moody's Corporation werd overgenomen. Gebruikers hebben nu toegang tot de BankFocus-database, die gedetailleerde financiële informatie bevat over 44.000 banken wereldwijd. Dankzij deze integratie kunnen gebruikers snel financiële gegevens van een bank importeren en deze automatisch laten verspreiden in de CreditLens tool. BankFocus voegt zich bij verschillende andere gegevensbronnen die al digitaal zijn geïntegreerd in de CreditLens-oplossing, zoals de Analytics Risk Quality (MARQ™) portal van Moody’s en het Salesforce-platform.

Het CreditLens platform biedt een dramatische verbetering in het kredietbeslissings proces, door het versnellen van aanvraag-tot-goedkeuring samenwerkingsverbanden tussen verschillende groepen. De CreditLens oplossing biedt klanten nu ook uitgebreidere functionaliteiten voor kredietaanvraag beslissingen en opvolging, inclusief nieuwe modules die naadloze creatie en het volgen van convenanten mogelijk maken, verbeterde workflow tools en het genereren en rapporteren van creditnota’s op aanvraag.

“We zijn vastbesloten om digitale transformatie te stimuleren dat onze klanten machtigt, en hen in staat stelt om hun klanten superieure service te bieden", aldus Elaine Wong, hoofd van Lending Solutions bij Moody's Analytics. "Onze investeringen in het CreditLens-platform zijn gebaseerd op onderzoek, klantfeedback, en marktbehoeften, en hebben ons geholpen om er ons meest flexibele en efficiënte kredietaanvraag systeem ooit van te maken."

Dankzij de modulaire opbouw, flexibiliteit en toonaangevende gegevens en analyses van het CreditLens-platform is dit de voorkeursoplossing voor een groot aantal instellingen, van kleine banken tot 's werelds grootste banken. Nadat we architectuur robuuste en gegevens- en functionaliteitskaders hebben geleverd, richten we ons nu extra op investeringen in cloud oplossingen, machine learning en artificiële intelligentie binnen dit platform.

Klik hier voor meer informatie over kredietbeoordelings- en kredietaanvraag oplossingen van Moody's Analytics, die door meer dan 1.000 bedrijven over de hele wereld worden vertrouwd.

Over Moody's Analytics

Moody's Analytics biedt financiële informatie en analytische hulpmiddelen ter ondersteuning van de doelstellingen voor groei, efficiëntie en risicobeheer van onze klanten. De combinatie van onze ongeëvenaarde expertise op het gebied van risico's, uitgebreide informatiebronnen en innovatieve toepassing van technologie, helpt de zakelijke leiders van vandaag met vertrouwen te navigeren op een zich ontwikkelende marktplaats. We worden erkend voor onze toonaangevende oplossingen, bestaande uit onderzoek, gegevens, software en professionele diensten, samengesteld om een perfecte klantervaring te bieden. Duizenden organisaties over de hele wereld hebben van ons een vertrouwde partner gemaakt vanwege onze compromisloze toewijding aan kwaliteit, klantenservice en integriteit.

Moody's Analytics is een dochteronderneming van Moody's Corporation (NYSE: MCO). MCO rapporteerde in 2017 een omzet van $ 4,2 miljard, biedt werk aan ongeveer 11.900 mensen wereldwijd en is aanwezig in 41 landen. Meer informatie over Moody's Analytics is beschikbaar op www.moodysanalytics.com.

Moody’s Analytics Communications
Lindy Wagner, 001.415.874.6222