Nieuw onderzoek van QS Enrolment Solutions biedt kansen voor Europese universiteiten om de kwaliteit van het onderwijs te vieren, te meten en communiceren

LONDON--()--Europese universiteiten moeten de kansen benutten die worden geboden door de verwachtingen van internationale studenten, aldus een nieuw rapport van QS Enrolment Solutions, het bedrijf dat oplossingen biedt voor de werving en het behoud van studenten. De unieke enquête sprak 67.172 aankomende internationale studenten aan, waarvan 28.838 studenten overwegen om te studeren in de volgende landen: Duitsland, Nederland, Zweden, Frankrijk, Italië, Denemarken, Hongarije, Spanje, Letland, Tsjechië en Oostenrijk. In het verslag wordt gesteld dat als Europa zijn status als toonaangevende bestemming voor hoger onderwijs wil behouden, het meer de nadruk moet leggen op digitale oplevering en naar nieuwe manieren moet zoeken om de kwaliteit van het onderwijs aan universiteiten te evalueren.

Het Harnessing Opportunities in Global Higher Education rapport van QS Enrolment Solutions is onthuld op 10 mei 2018 en is de zesde jaarlijkse International Student Survey (ISS) van QS Enrolment Solutions – de grootste in zijn soort – waarbij ondervraagde studenten uit 191 landen die van plan zijn om in het buitenland te studeren worden ondervraagd.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is

Philippa Alway
philippa.alway@lodestonecommunications.com