Japanse mobiele operatoren lanceren RCS-diensten op basis van GSMA-specificaties

LONDEN--()--Toonaangevende mobiele operators KDDI Corporation, NTT DOCOMO, INC. en SoftBank Corp introduceren mogelijkheid tot sturen van RCS-berichten in heel Japan. RCS krijgt wereldwijd momentum door meervoudige lanceringen.

De GSMA kondigde vandaag aan dat de Japanse mobiele operatoren KDDI Corporation, NTT DOCOMO, INC. en SoftBank Corp Rich Communications Services (RCS) hebben gelanceerd op basis van de specificaties van de GSMA. De dienst, die ‘+bericht’ wordt genoemd, is een upgrade van SMS en is vandaag beschikbaar voor klanten op smartphones en tablets, zodat ze kunnen genieten van verbeterde berichtenfuncties zoals chat, groepschat, video, gifs, delen van bestanden en locaties, onder andere. De drie exploitanten zijn van plan in de toekomst over te stappen op de Universal Profile-specificatie van de GSMA.

“Dit is positief nieuws voor Japanse mobiele abonnees die in staat zullen zijn om te upgraden naar verbeterde berichtendiensten en voor de voortdurende wereldwijde invoering van RCS over de hele wereld,” zei Alex Sinclair, Chief Technology Officer, GSMA.

GSMA
Beau Bass