BioClin Therapeutics complementeert 50 miljoen dollar serie B-financiering met aantrekken nieuwe investeerders

SAN LEANDRO, Calif.--()--BioClin Therapeutics, Inc., een klinisch bedrijf dat geneesmiddelen ontwikkelt en een eerste-in-klasse anti-FGFR3 (Fibroblast groei factor receptor 3) monoklonaal antilichaam voor metastatische blaaskanker ontwikkelt, kondigde vandaag de uitbreiding aan van zijn Series B financiering tot $50 miljoen om zijn klinische ontwikkelingsactiviteiten te verbreden. Nieuwe investeerders, Sectoral Asset Management en INKEF Capital, voegden zich bij bestaande investeerders Sofinnova Ventures, Ysios Capital, HealthCap, Tekla Capital Management fondsen en Life Sciences Partners (LSP) in de ronde. Sinds de oprichting heeft het bedrijf in totaal $79 miljoen opgehaald.

De opbrengst van deze financiering zal worden aangewend ter bevordering van de lead development kandidaat van het bedrijf B-701, voor de behandeling van patiënten met metastatische blaaskanker, of metastatisch urotheliaal carcinoom (mUC). “Deze financiering ondersteunt onze Fase 2 studies waarin B-701 geëvalueerd wordt, zowel als een enkele agent, als in combinatie met pembrolizumab en afzonderlijk met docetaxel. We verwachten de inschrijving voor deze Fase 2 studies tegen de tweede helft van 2018 af te ronden en de eerste gegevens tegen het einde van het jaar te verwachten”, aldus Stephen Lau, CEO van BioClin Therapeutics.

BioClin Therapeutics, Inc.
Stephen Lau