Software Biomax Informatics krijgt licentie van mondiaal farmaceutisch bedrijf Boehringer Ingelheim om kennisplatform op te bouwen voor doelgerichte ontdekking

PLANEGG, Germany--()--Biomax Informatics AG kondigt aan dat vaste klant Boehringer Ingelheim een meerjarige licentie voor de BioXM™ Knowledge Management Environment heeft getekend ter ondersteuning van wereldwijd onderzoek. Daarnaast heeft het bedrijf zijn licentie voor het BioRS™ Integratie- en Opvraagsysteem van Biomax verlengd.

Boehringer Ingelheim maakt gebruik van de BioXM™ Knowledge Management Environment om een kennisplatform op te bouwen en te onderhouden dat het onderzoek van het bedrijf op wereldwijde schaal ondersteunt. Het BioXM platform maakt gebruik van de bestaande BioRS infrastructuur van Boehringer Ingelheim om informatie uit eigen systemen en andere propriëtaire en publieke databronnen semantisch te integreren, inclusief pathways, compounds, sequences, genotypes, fenotypes, experimentele data en tekst mining resultaten. Met BioXM-platform hebben alle externe toepassingen van het bedrijf rechtstreeks of via API’s (Application Programming Interfaces) toegang tot gegevens en worden alle geïntegreerde databanken regelmatig bijgewerkt.

Biomax Informatics AG
Dr. Philipp Krubasik, +49 89 895574-0
philipp.krubasik@biomax.com

Release Summary