Cytox breidt in samenwerking met AKESOgen genetische test voor beoordeling van het risico op alzheimer uit met speekselmonsters

OXFORD, England & MANCHESTER, England & ATLANTA--()--Gecontroleerde baanbrekende PRS-benadering voor opgeslagen DNA-, bloed- en speekselmonsters

Cytox, een bedrijf dat medicijnen test met polygenic risk score (PRS) en andere benaderingen heeft voor het beoordelen van genetische risico’s van de ziekte van Alzheimer, slaat de handen ineen met geïntegreerde genomics en genetica leider AKESOgen om de prestaties van de Cytox genoBAR™ test met speeksel monsters te verifiëren.

De genoBAR onderzoekstest moet apothekers, biotech en sponsors van grote cohortstudies helpen de tijd en de hoge kosten te verminderen die verbonden zijn aan het identificeren van en het stratificeren van onderwerpen voor klinische proeven en groot bevolkingsonderzoek, dat meer dan zes maanden kan duren en de kosten kunnen oplopen tot meer dan tienduizend dollar per deelnemer. De werkzaamheden van Cytox en AKESOgen resulteerden in een overeenkomst van meer dan 99% tussen de in de PRS gebruikte SNP’s, geïdentificeerd aan de hand van bloed- en speekselmonsters die bij dezelfde proefpersonen waren afgenomen en op de Cytox variaTECT™ microarray op het toegepaste Biosystems™ GeneTitan™ Multi-Channel (MC)-instrumentplatform van Thermo Scientific werden uitgevoerd. De speekselstalen werden verzameld met behulp van de DNA Genotek DNA speeksel kit. De resultaten van de verificatiestudie zullen een extra middel zijn om DNA van toekomstige klinische proeven en cohortonderwerpen te verzamelen en bieden de mogelijkheid om nog grotere bevolkingsgroepen op ziekterisico’s te screenen.

Cytox Limited
Richard Pither, +44(0)1865338018