Korte verklaring Elliott Advisors (UK) over Telecom Italia

MILAN & LONDON--()--Elliott Advisors is verheugd over de positieve stap die vandaag is gezet op het vlak van ondernemingsbestuur bij Telecom Italia (“TIM” of “het bedrijf”). De overwinning van vandaag voor de onafhankelijke leisteen geeft een krachtig signaal af aan Italië en daarbuiten. Het toont aan dat betrokken beleggers matig ondernemingsbestuur niet accepteren, waardoor de weg wordt geëffend voor het maximaliseren van de waardecreatie voor alle belanghebbenden van TIM.

Elliott blijft CEO Amos Genish en het volledige managementteam ondersteunen en blijft vasthouden aan het businessplan. Elliott kijkt uit naar een constructieve dialoog en een weloverwogen beslissing door de onafhankelijke raad van bestuur en het managementteam van TIM over de voorstellen van Elliott over waardecreatie, het onderzoeken van alternatieven met betrekking tot Netco na de juridische splitsing en het potentieel voor een conversie van spaaraandelen. De nieuw gekozen onafhankelijke raad van bestuur van TIM kan deze maatregelen nu goed in overweging nemen.

London
Sarah Rajani CFA