Donaldson verdubbelt de capaciteit van zijn Belgische Distributiecentrum

17 miljoen filtersystemen- en onderdelen worden per jaar verzonden

MINNEAPOLIS--()--Donaldson Company, Inc. (NYSE:DCI), een globale leider in de productie van filtratiesystemen en onderdelen, vierde vandaag de officiële opening van haar uitgebreide distributiecentrum in Brugge, België. Haar totale grootte bedraagt nu 45,000 vierkante meter. Het distributiecentrum bedient 164 landen en heeft een jaarlijke overslag van goederen dat 17 miljoen stuks.

“Om onze groeistrategie te ondersteunen en onze inzet om global aanwezig te zijn met een lokale aanpak, investeren we constant in bijkomende capaciteit over de hele wereld. Het doel is om onze klanten op een regionaal niveau te ondersteunen,” Aldus Tod Carpenter, voorzitter, president en CEO. “Met deze meest recente investering erkennen we Brugge als strategische locatie, met een sterke logstieke infrastructuur en goed opgeleid personeel. We zijn verheugd dat we deze nieuwe capaciteitsuitbreiding kunnen aanwenden om samen met onze klanten de toekomstige groei in Europa te kunnen realiseren.”

De Donaldson Brugge locatie is sinds 1996 operationeel, eerst als 10,00 vierkante meter grote productiefaciliteit voor onze Gas Turbine Filtratie toepassingen. In 2006 werd het omgevormd tot een distributiecentrum en tegelijkertijd meer dan verdubbeld in capaciteit tot 22,000 vierkante meter.

“Meer dan een kwart van de omzet van Donaldson werd vorig jaar gerealiseerd in Europa, waarvan meer dan een derde via ons distributiecentrum in Brugge passeert, aldus Wim Vermeersch, vice president Europe, Middle East, Africa. “Dankzij deze investering zullen onze klanten goederen kunnen ontvangen van minder verschillende Donaldson entiteiten, met dezelfde hoge standaard in klantendienst die ze gewoon zijn geworden van Donaldson.”

Om de video te bekijken omtrent Donaldson’s distributiecentrum en haar mogelijkheden, ga naar: https://youtu.be/VRd6XV9B4Do.

Over Donaldson

Donaldson Company is opgericht in 1915, en geëvolueerd tot een globale leider in de filtratie-industrie, met verkoopskantoren, productie- en distributiefaciliteiten over de hele wereld. Donaldson’s innovatieve filtratie technologieën zijn ontworpen om complexe filtratienoden op te lossen en de prestaties van de uitrusting van de klanten te bevorderen. Voor meer informatie, bezoek www.Donaldson.com.

Donaldson Company, Inc.
Becky Cahn, 001 952 703-4590