NTT Group lanceert het Smart Cities Initiative met Dell Technologies

LAS VEGAS--()--NTT Group (NTT, NTT DATA, NTT Communications en Dimension Data) heeft haar samenwerking met Dell Technologies uitgebreid met initiatieven voor slimme steden. De bedrijven zullen samenwerken aan de eerste Smart City-proof of concept met de stad Las Vegas als onderdeel van de digitale transformatie van de stad.

NTT Group is van mening dat slimme steden de natuurlijke evolutie in de openbare veiligheid zijn die volledig gebruik zal maken van de volgende generatie sensoren, ultra-high definition camera’s en andere geavanceerde technologieën. Tegenwoordig is video-situationeel bewustzijn een gebruikelijke praktijk die door lokale politie en brandweer wordt gebruikt om proactief belanghebbenden bij de openbare veiligheid en eerste hulpverleners bij noodsituaties te waarschuwen.

Nippon Telegraph and Telephone Corporation
Public Relations Office