RTA opent registratie voor de Dubai World Challenge voor zelfrijdend transport

• De finalisten worden bekendgemaakt in oktober 2018, de winnaars in oktober 2019
  • Shakeri: de uitdaging richt zich op megabedrijven, start-ups en universiteiten

Adel Shakeri, Director of Transportation Systems cum Head of the Dubai World Challenge for Self-Driving Transport Committee (Photo: AETOSWire)

DUBAI--()--De weg- en vervoersautoriteit (RTA) van Dubai opent vandaag, 1 mei 2018, de inschrijving voor de Dubai World Challenge for Self-Driving Transport via de website www.sdchallenge.com. H.E. Mattar Al Tayer, directeur-generaal en voorzitter van de raad van bestuur van de RTA, onthulde eerder het initiatief dat in samenwerking met de universiteit van Khalifa en de internationale organisatie NewCities wordt georganiseerd.

Adel Shakeri, directeur van Transportation Systems en hoofd van de Dubai World Challenge for Self-Driving Transport Commissie, zei: “De registratie voor de Dubai World Challenge for Self-Driving Transport gaat vandaag, 1 mei 2018, van start. In oktober 2018 worden de finalisten bekendgemaakt en in oktober 2019 worden de winnaars bekendgemaakt. Het totale prijzengeld van de ‘Challenge’ bedraagt meer dan 5 miljoen USD.

RTA
Fiona D’Cunha