LivaNova rondt verkoop af van Cardiac Rhythm Management Business aan MicroPort Scientific Corporation

LONDON--()--LivaNova PLC (NASDAQ:LIVN) (“LivaNova” of het “bedrijf”), een toonaangevende onderneming op het gebied van medische technologie, kondigde vandaag aan dat het met succes de verkoop heeft afgerond van zijn Cardiac Rhythm Management (“CRM”) activiteiten aan MicroPort Scientific Corporation (HK: 00853) (“MicroPort”) voor 190 miljoen dollar in contanten.

“Met het afronden van de CRM verkoop aan MicroPort is het portfolio van LivaNova nu gericht op onze sterke gebieden: hartchirurgie en neuromodulatie”, zegt Damien McDonald, de Chief Executive Officer van LivaNova. “Deze transactie stelt ons in staat om onze inspanningen te concentreren op het ontwikkelen van marktleidende bedrijven in deze gebieden en zal ons helpen om LivaNova’s positie te versterken als innovatief bedrijf in medische hulpmiddelen dat het leven van patiënten van over de hele wereld verbetert en waarde creëert voor onze aandeelhouders.”

LivaNova PLC Investor Relations and Media
Karen King, +1 281-228-7262