Ripple werkt aan internationaal betalingsnetwerk met vijf nieuwe xVia klanten

Betalingsontwikkelaars hebben via één standaard API toegang tot de voordelen van RippleNet

SAN FRANCISCO--()--Ripple, de initiatiefrijke blockchain oplossing voor wereldwijde betalingen, kondigt aan dat vijf nieuwe klanten in Europa en Azië – FairFX (VK), RationalFX (VK), Exchange4Free (VK), UniPAY (Georgië), en MoneyMatch (Maleisië) – xVia zal gebruiken om wrijvingsloze betalingen via RippleNet mogelijk te maken.

Met slechts één standaardintegratie is xVia een API-oplossing die betalingsontwikkelaars – degenen die een betaling namens een klant sturen, maar niet daadwerkelijk verwerken en betalen – in staat stelt om toegang te krijgen tot de voordelen van RippleNet. Dit omvat snellere toegang tot nieuwe markten, lagere operationele kosten, hogere snelheid en end-to-end zichtbaarheid tijdens het traject van een betaling.

“Door ons globale netwerk te gebruiken met xVia kunnen onze klanten nu sneller en goedkoper toegang krijgen tot nieuwe markten,” zei Asheesh Birla, senior Vice President van productie bij Ripple. “Al deze klanten hebben hetzelfde probleem: het bouwen van kwalitatief hoge connecties met banken en netwerken over de hele wereld. Dat is duur en kost veel tijd. xVia zorgt ervoor dat ze hun marktaandeel kunnen laten groeien door nieuwe klanten te bereiken in nieuwe markten, makkelijker dan ooit tevoren.”

Ripple
Sarah Marquer