Waterstones kondigt nieuwe eigenaren aan

LONDEN--()--Waterstones, Britse koploper in de boekhandel, kondigde vandaag aan dat het een bindend akkoord heeft gesloten om aangekocht en gefinancierd te worden door kapitaal beheerd door Elliott Advisors (UK) Ltd. (“Elliott”). Waterstones bezit een keten van 283 boekwinkels op locaties in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Nederland en België. Het bedrijf had een omzet van meer dan 400 miljoen pond van 2016 tot aan het einde van april 2017. Lynwood Investments, de regerend aandeelhouder van Waterstones sinds 2011, zal een minderheidsbelang behouden.

Elliott, opgericht in 1977, is een van de oudste en grootste privaatinvesteringsorganisaties wereldwijd, en beheert ongeveer 35 miljard dollar aan kapitaal. Het kapitaal van Elliott’s investeerders betrekt pensioenfondsen, soevereine vermogensfondsen, schenkingen, stichtingen, fondsen-van-fondsen, en werknemers van het bedrijf. Elliott heeft een actieve, groeiende aanwezigheid in privaatvermogen en investeert wereldwijd in opmerkelijke vroegere en huidige investeringen, zoals ASG Technologies, Charter Court Financial Services, Dell Software, Gigamon, Game Digital PLC en Sigfox.

James Daunt, +44 (0)7771 538882
Waterstones Managing Director