NEC zet in Silicon Valley een startup op voor het automatiseren van data-analyse

TOKYO & CUPERTINO, Calif.--()--NECorporation (NEC; TOKYO: 6701) heeft de oprichting van dotData, Inc., aangekondigd, een nieuw startup bedrijf gevestigd in Cupertino, Californië, in het hart van Silicon Valley, dat software ontwikkelt en wereldwijd levert die datawetenschapsprocessen automatiseert met behulp van kunstmatige intelligentie (AI).

dotData zal Dr. Ryohei Fujimaki aanstellen als CEO, die een leider is in de ontwikkeling van Predictive Analysis Automation, een kern AI-technologie (*1), en een van de oprichters van dotData.

dotData zal de productontwikkeling en de doorstroming naar de markt versnellen door toptalent aan te trekken, producten en technologieën te versterken, samen te werken met wereldwijde partners en extern kapitaal aan te trekken.

NEC Corporation
Joseph Jasper