Bioiberica keurt het gecombineerde geneesmiddel voor artrose in vijf meer Europese landen goed

BARCELONA, Spain--()--Bioiberica’s combinatie van chrondroïtinesulfaat en glucosaminehydrochloride, een traag werkende geneesmiddel om osteoarthritis-symptomen te behandelen, is goedgekeurd als ethisch geneesmiddel in Frankrijk, Oostenrijk, Hongarije, Polen en Finland via een proces van wederzijdse erkenning uit Spanje.

‘Deze goedkeuring bevestigt dat Drugsagentschappen uit verschillende landen getuigen van de effectiviteit en veiligheid van de combinatie van chondroitinesulfaat en glucosaminehydrochloride van farmaceutische kwaliteit. Dit medicijn heeft bewezen pijn te verminderen en de mobiliteit te verbeteren bij mensen die lijden aan artrose van de knie en zou ook kunnen worden gebruikt als alternatief voor patiënten met cardiovasculaire of gastrointestinale problemen die chronisch geen ontstekingsremmende geneesmiddelen moeten krijgen’, stelt Dr Juan Gispert, directeur R&D van Bioiberica.

Bioiberica S.A.U.
Alba Soler i Conangla, +34 93 490 49 08