Aperta biedt elektronische overboeking (EFT) aan op Kaaimaneilanden

TORONTO--()--Wederom heeft het Aperta Active Clearing System (ACS) een mechanisme geleverd voor een land om elektronische betalingsverwerkingsomgeving van wereldklasse in te voeren om zo de efficiƫntie, effectiviteit, veiligheid en controle van het nationale betalingssysteem te maximaliseren.

Aparta heeft samengewerkt met de ACH-operator van de Kaaimaneilanden (Prism Services (Cayman Ltd.) en lokale commerciƫle banken om het nieuwe systeem voor elektronische overboekingen af te leveren. Het oude proces van banken die bestanden in uiteenlopende standaarden omzetten en bilateraal afwikkelen, is vervangen door een gemeenschappelijk systeem en vaste standaarden, waarbij gebruik wordt gemaakt van een internationaal beveiligd bestandsoverdrachtsprotocol, waarbij deelnemende banken realtime de netto-afwikkeling en onderpandpositie kunnen volgen via een beveiligd webportaal.

Aperta
Kevin Carpenter, +1 647-347-2405