Flowsion A/S wint Horizon 202 SME Instrument Grant voor automatische glucosecontrole in intensive care-geneeskunde

SONDERBORG, Denmark--()--Flowsion, de in Denemarken gevestigde ontwikkelaar van continue bloedglucose-systemen voor intensive care-geneeskunde, heeft een prestigieuze Horizon 2020 MKB Instrument Award van de Europese Commissie gewonnen.

De subsidie werd toegekend om te helpen bij de ontwikkeling van een innovatief automatisch bloedglucosecontrolesysteem, Glucostat, ontwikkeld door Flowson. Verwacht wordt dat Glucostat het sterftecijfer, verblijfsduur en behandelingskosten drastisch zal verlagen voor intensive care-pati├źnten in vergelijking met bestaande technologie├źn.

"Het is een welkome bevestiging voor onze innovatieve, gepatenteerde technologie en een bevestiging dat we een echt groot probleem aanpakken met een wereldwijd relevante marktkans", stelt Hans Jorgen Pedersen, CEO van Flowvision.

Flowsion
Hans J. Pedersen