NuvoAir lanceert Air Next, een revolutionair nieuw thuisapparaat om mensen met ernstige longaandoeningen te helpen

Air Next Home Spirometer (Photo: Business Wire)

STOCKHOLM--()--Deze maand wordt de nieuwste versie van een handheld-apparaat gelanceerd om mensen te helpen het zelfmanagement van aanhoudende longaandoeningen te verbeteren.

Deze nieuwe spirometer is ontwikkeld door het Zweedse digitale start-upbedrijf NuvoAir. Het is een grote stap voorwaarts in vergelijking met zijn vorige apparaat, de Air Smart Spirometer, die beschikbaar is sinds 2016. De Air Next zelf is een slank ontwerp dat in de palm van de hand past. De fabrikant heeft het echter robuuster gemaakt dan zijn voorganger.

Ondanks het gebruik van de meest geavanceerde technologie van vandaag, kost de Air Next 165 EUR (excl. Btw), slechts een fractie van de prijs van de meeste standaard spirometers die worden aangetroffen in ziekenhuizen en andere klinische omgevingen.

NuvoAir
Paul Kirchmeier