PPC Partners voltooit de acquisitie van C.H. Guenther & Son, Inc.

CHICAGO--()--Vandaag heeft PPC Partners de aankoop aangekondigd van C.H. Guenther & Son Inc. (CHG), een toonaangevende producent van voedingsproducten voor merken en huismerken voor de foodservice, quick serve restaurants, klanten van clubs en detailhandel over de hele wereld. PCC Partners en andere mede-investeerders hebben investeringen gedaan samen met het CHG-managementteam, dat de onderneming zal blijven leiden.

CHG, met het hoofdkantoor in San Antonio, Texas, is opgericht in 1851 door de Duitse immigrant Carl Hilmar Guenther en is sindsdien altijd eigenaar geweest van de familieleden van Guenther. Het familiebedrijf speelt een leidende rol op het gebied van marketing en productie van een grote variatie graan- en kruidenproducten waaronder ambachtelijk brood, bolletjes, kadetten, koekjes, vleessauzen, diepgevroren voorgerechten, kruiden en nagerechten. Het bedrijf heeft meer dan 2.500 mensen in dienst in 19 voedselproducerende vestigingen (SQF, niveau 3: veilig kwaliteitsvoedsel) in de VS, Canada en West-Europa.

Dale Tremblay, CEO (Chief Executive Officer: algemeen directeur) van C.H. Guenther: “Voor meer dan 166 jaar heeft C.H. Guenther overal ter wereld vernieuwende producten geleverd met excellente klantenservice aan toonaangevende klanten. We verheugen ons erop om ons te verbinden met een groep als PPC Partners die onze betrokkenheid deelt voor werknemers, klanten en leveranciers.” Het bedrijf zal het hoofdkantoor en het technisch servicecentrum in San Antonio behouden.

Tony Pritzker, directeur en CEO van PPC Partners: “CHG is een duidelijke marktleider met een uitstekend managementteam. Door onze flexibele kapitaalbasis en kennis van de industrie te combineren met dit managementteam zal het bedrijf nieuwe groeikansen kunnen creëren door zowel organische initiatieven als kapitaalverhogende acquisities.”

Michael Nelson, investeringspartner van PPC Partners: “CHG gaat sinds jaar en dag samenwerking met klanten aan met als doel karakteristieke producten van hoge kwaliteit te leveren. We zijn blij om een samenwerking met CEO Dale Tremblay en zijn team aan te gaan voor de volgende etappe van groei van het bedrijf. We geloven dat CHG voor ons een uitstekend platform is om onze investeringen in de voedingsmiddelenindustrie te versnellen.”

Voorwaarden van de transactie werden niet bekendgemaakt.

Over PPC Partners

PPC Partners (voorheen Pritzker Group Private Capital) investeert in Noord-Amerikaanse bedrijven in het middensegment van de markt met leidende posities in de productiesector, de dienstensector en de gezondheidszorg. Het bedrijf beschikt over een gedifferentieerde kapitaalbasis voor de lange termijn, wat zorgt voor efficiënte besluitvorming, een grote flexibiliteit inzake transactiestructuur en beleggingshorizon, en afstemming op de belanghebbenden, gericht op het creëren van waarde op lange termijn. PPC Partners beschikt over aanzienlijke middelen, expertise en betrouwbaarheid in het opbouwen van bedrijven en is een ideale partner voor ondernemers en familiebedrijven. Voor meer informatie bezoekt u: www.PPCPartners.com.

Over C.H. Guenther & Son, Inc. C.H. Guenther & Son, Inc., met hoofdkantoor in San Antonio, Texas, is opgericht in 1851 door de Duitse immigrant Carl Hilmar Guenther. Het bedrijf produceert een keur aan voedingsproducten voor merken en huismerken voor de foodservice, quick serve restaurants, klanten van clubs en detailhandel. Enkele merken van het bedrijf zijn ‘Pioneer’ vleessauzen, kruiden en bakproducten; ‘Morrison’ Kits; ‘Tribeca’ ambachtelijk brood; ‘Sun-Bird’ Aziatische kruiden; ‘Cuisine Adventure’ diepgevroren voorgerechten en snacks; en ‘White Wings’ mengsels voor tortilla’s. Voor meer informatie bezoekt u: CHG.com

Aileron Communications
Martha Arendt, 312-629-9400