Otavamedia tekent Deal voor licentie PubMatic Platform

Het contract biedt Otavamedia meer transparantie en controle

REDWOOD CITY, Calif.--()--PubMatic, het op uitgevers gerichte verkoopplatform voor open digitale media, heeft vandaag bekendgemaakt dat Otavamedia, een van Finlands grootste mediabedrijven, een contract heeft gesloten om het platform van Pubmatic te licenseren op basis van een abonnement.

Door de techniek te licenseren in plaats van een percentage van de omzet te betalen, kan Otavamedia meer controle krijgen over hoe het bedrijf werkt en zijn aanpak van het zakendoen stroomlijnen.

“Het overnemen van een maandelijkse tariefstructuur vereenvoudigt onze planning. Afscheid van het traditionele model betekent het niet langer onzekerheid. Dit resulteert in een voorspelbare kostenbasis die ons meer controle en aansprakelijkheid biedt, en die zowel onze adverteerders als het bedrijf voordelen biedt”, legt Antti Ellonen, digital business development & programmatic manager bij Otavamedia uit

PubMatic
Roger Williams