IntechOpen maakt benoeming van dr. Anke Beck als CEO bekend

Nieuwe CEO neemt expertise en een uitstekende reputatie mee naar open access publisher

(Photo: Business Wire)

LONDEN--()--IntechOpen, de eerste native publisher van wetenschappelijke open access boeken, heeft vandaag bekendgemaakt dat dr. Anke Beck binnenkort in dienst treedt als CEO. Dr. Beck neemt 20 jaar aan ervaring in de uitgeverswereld mee naar IntechOpen en was meest recentelijk werkzaam bij De Gruyter.

“Als wetenschappers hebben we IntechOpen helpen groeien tot haar huidige toonaangevende positie in de markt van Open Access-boeken, en nu verheugt het ons onze krachten te bundelen met dr. Beck, die zonder enige twijfel een aanzienlijke bijdrage zal kunnen leveren tot onze verdere expansie”, aldus Alex Lazinica, medeoprichter en CEO van IntechOpen. “Ik heb het volste vertrouwen dat de grondige kennis van dr. Beck van internationale wetenschappelijke publicaties, haar uitstekende reputatie en haar vertrouwensrelatie met academici, instellingen en financiers de positie van ons bedrijf zal versterken en nieuwe zakelijke mogelijkheden zal openen in ons streven om te beantwoorden aan de behoeften van de wetenschappelijke gemeenschap op publicatiegebied.”

Als algemeen directeur van De Gruyter, een in Berlijn gevestigde wetenschappelijke uitgeverij, wist dr. Beck open access publishing met vooruitziende blik stevig in de markt te zetten. Ze leidde De Gruyter naar een prominente positie binnen de concurrerende internationale open access markt.

“Ik ben zeer enthousiast over de mij geboden gelegenheid om in dienst te treden bij IntechOpen – een bedrijf dat innovatieve en veelzijdige technologie koppelt aan marketing op maat om te kunnen voldoen aan de wetenschappelijke behoeften van de 21e eeuw,” aldus dr. Beck. “De toewijding van IntechOpen tot het toegankelijk maken van hoogwaardige wetenschappelijke publicaties biedt een perfecte oplossing voor de uitdagingen waarmee de markt te maken heeft. Ik ben ervan overtuigd dat we samen onze vooraanstaande positie op de markt kunnen versterken, ons geografische bereik kunnen vergroten en de reikwijdte van onze publicatieactiviteiten kunnen verbreden, in overeenstemming met de behoeften van de academische R&D-gemeenschap.”

IntechOpen is marktleider op het gebied van publicatie van wetenschappelijke open access boeken, met meer dan 114 miljoen gedownloade hoofdstukken en boeken tot op de dag van vandaag. Meer dan 100.000 onderzoekers, met inbegrip van Nobelprijswinnaars, hebben hun onderzoek gepubliceerd op het platform.

Over IntechOpen

IntechOpen, opgericht in 2004, is de eerste native publisher van wetenschappelijke open access boeken, biedt een collaboratieve omgeving voor peer-reviewed wetenschappelijke inhoud en publicatie van boeken over academisch onderzoek, en biedt daarmee een platform voor wetenschappelijk denken. De wetenschappelijke gemeenschap van editors, auteurs, financiers en bibliothecarissen wereldwijd profiteert van open access verspreiding van onderzoek, die snellere verspreiding van wetenschappelijke kennis en vooruitgang mogelijk maakt. Het wereldwijde hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich in Londen, Verenigd Koninkrijk. www.intechopen.com

IntechOpen
VS: