Energie door onderwijs! De Renewables Academy AG (RENAC) viert 10 jaar succes in wereldwijde verspreiding van kennis over duurzame energie en energie-efficiëntie

BERLIJN--()--The Renewables Academy AG (RENAC) uit Berlijn (Duitsland) viert met trots zijn tiende jubileum. Sinds haar oprichting in 2008 is RENAC uitgegroeid tot een belangrijke en innovatieve provider van internationale opleidingen en capaciteitsontwikkeling voor duurzame energie en energie-efficiëntie in mondiale context. Meer dan 10.000 mensen uit 140 landen hebben deelgenomen aan programma’s van RENAC.

Berthold Breid, de oprichter en directeur van RENAC, droomde er in 2008 van bij te dragen aan een groeiende markt voor groene energie door de uitwisseling van kennis en expertise over duurzame energie en energie-efficiëntie. “Kennis is een van de belangrijkste factoren voor de duurzame ontwikkeling van schone en veilige energie”, zei de heer Breid. “We willen met onze activiteiten inspelen op de vraag naar expertise binnen de gehele publieke sector, private sector, financiële sector en bij potentiële investeerders in groene energie. Dankzij onze deelnemers, cliënten, partners en natuurlijk alle medewerkers van RENAC is deze droom bewaarheid geworden.”

Elena Cantos
Renewables Academy AG