Nieuwe probiotische stam, Bifidobacterium breve A1, van Morinaga Milk zou het ontstaan van de ziekte van Alzheimer kunnen voorkomen

(Fig. 1) Effects of B. Breve A1 in improving spatial recognition, learning and memory capabilities (Graphic: Business Wire)

TOKYO--()--Morinaga Milk Industry Co., Ltd. (TOKYO: 2264), een toonaangevend Japans zuivelproductbedrijf, heeft vandaag de resultaten bekendgemaakt van een nieuw onderzoek naar de preventieve effecten van zijn nieuwe probiotische stam Bifidobacterium breve A1 op een model van de ziekte van Alzheimer. Onderzoekers ontdekten dat B. breve A1 verbeterde mogelijkheden voor ruimtelijke herkenning biedt, evenals leer- en geheugencapaciteit bij cognitief deficiƫnte muizen, wat aangeeft dat het een belangrijke rol zou kunnen spelen bij het voorkomen van het ontstaan van de ziekte van Alzheimer bij mensen.

Morinaga Milk Industry Co., Ltd.
Mai Nozawa, +81-3-3798-0152
m-nozawa@morinagamilk.co.jp

Morinaga Milk Industry Co., Ltd.
Mai Nozawa, +81-3-3798-0152
m-nozawa@morinagamilk.co.jp