Technics organiseert ’s werelds eerste volledige draaitafelorkest

World's First Full Turntable Orchestra organized by Technics (Photo: Business Wire)

TOKYO--()--Op 20 maart 2018, de “Record Day”, heeft Panasonic een video gelanceerd van ’s werelds eerste volledige orkest bestaande uit louter draaitafels van Technics als instrumenten, onder het thema van Technics, “Rediscover Music”.

Dertig wereldberoemde DJ’s, waaronder DJ Rena, de Japanse regerend wereldkampioen (de jongste wereldkampioen ooit), die de titel pakte in het DMC wereldkampioenschap in 2017 toen hij 12 jaar oud was, hielpen mee bij het creëren van ’s werelds eerste draaitafelorkest. Door het gebruik van de iconische draaitafel van Technics (SL-1200 series) en uitstekende vaardigheden van de DJ’s, remixten de DJ’s veel klassieke muziek. Fragmenten van de liedjes zijn organisch samen geweven.

Panasonic Corporation
Global Communications Department