Nieuw onderzoek naar screeningsoftware EyeArt™ van Eyenuk Inc. met beeldtechnologie in smartphone wijst op de mogelijkheden voor grootschalige zeer sensitieve, maar voordelige netvliescontrole

Nieuw onderzoek dat in het internationale tijdschrift Eye (Springer Nature) is gepubliceerd, wijst op erg hoge sensitiviteit van screeningsoftware EyeArt™ in combinatie met Remidio Fundus on Phonesystem voor controle op alle typen diabetische retinopathie (95,8 procent) en zicht-bedreigende diabetische retinopathie (99,1 procent)

LOS ANGELES--()--Eyenuk, Inc., een toonaangevende ontwikkelaar van geavanceerde klinische oplossingen die ziektes signaleren met behulp van kunstmatige intelligentie en netvliesanalyse, kondigt de publicatie aan van een onderzoek waarbij zijn screeningsoftware EyeArt™ is gebruikt voor netvliesfoto’s van de Remidio Fundus on Phone (FOP), een volgens FDA 510k geregistreerde camera voor fundusfoto’s die smartphones combineert met gepatenteerde optica. Het onderzoek toonde aan dat de technologie zeer sensitief is voor alle soorten diabetische retinopathie, maar ook voor diabetische retinopathie waarbij het zichtvermogen gevaar loopt. Dit geeft aan dat er mogelijkheden zijn voor grootschalige, zeer sensitieve en voordelige netvliescontroles.

Eyenuk, Inc.
UNITED STATES