Cytox krijgt beurs van Innovate UK voor Alzheimer-tests

Belangrijk klinisch onderzoek naar baanbrekende benadering van risicobeoordeling

OXFORD, Engeland & MANCHESTER, Engeland--()--Cytox, een opkomend bedrijf in precisiegeneeskunde dat genetische tests voor Alzheimer levert, kondigt vol trots aan dat het bedrijf, tezamen met Cardiff University, een beurs krijgt van Innovate UK. Het gaat om 800.000 Britse pond (1,3 miljoen dollar) voor een tweejarig project dat in totaal 1 miljoen Britse pond (1,6 miljoen dollar) kost.

Het project evalueert en valideert de klinische bruikbaarheid van een customized SNP-paneel (een enkel-nucleotide polymorfie) dat in verband wordt gebracht met de ziekte van Alzheimer. In het onderzoeksteam zitten hoogleraren Valentina Escott-Price en Julie Williams van de Cardiff University en Cytox.

Cytox Limited
Richard Pither, CEO
+44(0)1865338018
richard.pither@cytoxgroup.com
www.cytoxgroup.com

Release Summary

Cytox is awarded new Innovate UK funding for Alzheimer’s disease testing for clinical evaluation of its pioneering approach for risk assessment.

Cytox Limited
Richard Pither, CEO