TINE presteert beter met technologie voor route-optimalisatie van Quintiq

Credit: Bo Mathisen

‘S-HERTOGENBOSCH, Nederland--()--Quintiq, een bedrijf van Dassault Systèmes en internationaal toonaangevend in het plannen en optimaliseren van distributieketens, heeft bekendgemaakt dat zijn tactische planningsysteem voor TINE AS heeft geleid tot voordeligere routes. Dankzij het succes van dit project begint de Noorse zuivelproducent met de tweede fase, die moet leiden tot verbeterde tactische planning en een uitbreiding van het programma naar operationele planning.

Vorig jaar startte TINE met de eerste fase van het Quintiq-programma, dat is ontworpen om de laatste kilometers van de aanlevering van zuivel te optimaliseren. Planners van TINE planden met Quintiq de routes voor het vervoer van zuivel uit centrale distributiecentra naar klanten in heel Noorwegen. Het programma stelde hen ook in staat de complexiteit van trailerwissels, verschillende types grondstoffen, dynamische tijdsvensters en veerverbindingen in Noorwegen in goede banen te leiden terwijl de koelketen al die tijd in stand bleef.

Press Contacts:
North America Enquiries