The Global Federation of Competitiveness Councils (GFCC) verwelkomt Piraeus Bank uit Griekenland als nieuwste lid.

ATHENS, Greece--()--Piraeus Bank is de toonaangevende kredietverstrekker op de Griekse markt, met een marktaandeel van 30 procent in leningen en deposito. Piraeus heeft het grootste afzetgebied in Griekenland en is de belangrijkste werkgever in de sector.

Piraeus zoekt actief naar mogelijkheden de concurrentiekracht van het Griekse bedrijfsleven te vergroten. Ondanks macro-economische uitdagingen op de interne markt, heeft Piraeus bijna 2,7 miljard euro aan leningen verstrekt in 2017. De bank is bovendien voornemens dat bedrag in 2018 te verhogen naar 3,1 miljard. Daarbij streeft Piraeus ernaar bedrijven aan concurrentievoordeel en gezonde verdienmodellen te helpen.

Media enquiries:
Piraeus Bank Group