Octapharma Group publiceert jaarcijfers – omzet van 1.72 miljard euro en bedrijfsresultaat van 349 miljoen euro

LACHEN, Zwitserland--()--In de afgelopen zes jaar heeft de Octapharma Group een opvallende samengestelde groei doorgemaakt van 15 procent. Voor 2017 rapporteert het bedrijf wederom een recordresultaat, met een omzet van 1,72 miljard euro – 120 miljoen euro (7,5 procent) meer dan in 2016 (tegen gelijke wisselkoersen, de groei is 9,4 procent).

De brutowinst bedraagt voor boekjaar 592 euro. Het bedrijfsresultaat is 349 miljoen euro. De nettokasstroom bedraagt 353 miljoen euro (20,5 procent van de omzet). De handelsvorderingen bleven stabiel, ondanks de aanzienlijke omzetgroei. De netto voorraden stegen met 57 miljoen euro naar een geruststellend totaal aan onbewerkt plasma.

Octapharma AG
Claudie Qumsieh
Corporate Communications Manager
Office: +41 55 4512 121