GSMA en ICANN ondertekenen memorandum van overeenstemming op GSMA Mobile World Congress

BARCELONA, Spanje--()--De GSMA en de Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) hebben een Memorandum van Overeenstemming getekend op het Mobile World Congress, dat deze week in Barcelona wordt gehouden. Het memorandum is bedoeld om de samenwerking te verbeteren en het bewustzijn te vergroten over bestuurlijke problemen op internet die zowel voor organisaties als de maatschappij van belang zijn. De overeenkomst werd ondertekend door Mats Granyrd, directeur van de GSMA, en Göran Marby, president en CEO van ICANN.

In de afgelopen jaren zijn mobiele netwerken uitgegroeid tot kritieke infrastructuur voor internetdiensten, vooral in ontwikkelingslanden. De twee organisaties willen met de overeenkomst hun gezamenlijke doelstellingen bereiken, waarmee ze de groei van interoperabele netwerken en implementatie van ICT-technologie bevorderen.

Media Contacts:
GSMA Press Office