Hospital Quality Institute, California Hospital Association en Patient Safety Movement Foundation werken samen voor transparantere gegevens over patiëntveiligheid

Julie Morath, HQI President and CEO, pictured with Joe Kiani, Founder and Chairman of the Patient Safety Movement Foundation, shown at the 6th Annual World Patient Safety, Science & Technology Summit in London (Photo: Business Wire)

SACRAMENTO, Calif.--()--Het Hospital Quality Institute (HQI), de California Hospital Association en de Patient Safety Movement Foundation zijn een samenwerking aangegaan om het aantal medische fouten versneld terug te dringen en zo een einde te maken aan vermijdbare overlijdensgevallen in ziekenhuizen in de ‘Golden State’.

De focus van de samenwerking ligt op een innovatief, openbaar toegankelijk digitaal dashboard. Dat verschaft ziekenhuizen, artsen en consumenten tijdig gegevens over patiëntveiligheid. In tegenstelling tot andere trackingsystemen voor de veiligheid van patiënten, die zich doorgaans beroepen op gegevens die wel twee jaar oud zijn, wordt de informatie op het digitale dashboard regelmatig ververst en gepubliceerd op de websites van alle aangesloten ziekenhuizen.

Patient Safety Movement Foundation
Tanya Lyon, (949) 351-2858