“Dense Air”, exploitant van kleine modules voor neutrale hosting

Dense Air levert mobiele providers wereldwijd “kleine modules -as-a-service”

BARCELONA, Spanje--()--Vandaag laten we u kennismaken met “Dense Air”, een nieuwe zakelijke netwerkexploitant die als “carrier van een carrier” het bereik en de capaciteit van bestaande mobiele netwerken op neutrale hostbasis “verbetert en vergroot”. De bekendmaking valt samen met het Mobile World Congress 2018 in Barcelona, waar Dense Air zijn producten tentoonstelt (26 februari tot 1 maart 2018).

Dense Air gebruikt het veelomvattende portfolio met kleine 4G- en 5G-modules van Airspan voor dienstverlening aan telecombedrijven binnen frequentiebanden voor kleine modules ten behoeve van netwerkverdichting- of uitbreiding.

“We zijn erg blij met de kans mobiele carriers een volledig nieuw type service te leveren. De wholesalediensten van Dense Air zijn een aanvulling op de investeringen van carriers ten bate van hun Macro RAN”, zei Paul Senior, CEO ad interim van Dense Air. “Door kleine modules in speciale frequentiebanden toe te voegen aan de periferie van Macro-netwerken, binnenshuis of buiten, zijn we in staat de snelheid te verhogen en de netwerkcapaciteit te vergroten. Nog belangrijker: Dense Air biedt consumenten nu en in de toekomst geen mobiele services aan en concurreert op geen enkele manier met mobiele serviceproviders.”

Dense Air
Paul Senior