RCS-berichtendienst van GSMA komt van de grond nu internationale telecombedrijven netwerken koppelen

Toonaangevende netwerkproviders koppelen RCS-netwerken in zeventien markten; RCS komt op stoom met meer dan 159 miljoen maandelijkse gebruikers.

LONDEN--()--De GSMA heeft vandaag bekendgemaakt dat América Móvil, Rogers Communications en Sprint hun netwerken in Noord- en Zuid-Amerika met elkaar hebben verbonden. Tegelijkertijd hebben Deutsche Telekom, Telenor Group, Telia Company en Vodafone Group hun netwerken in Europa aan elkaar gekoppeld, wat abonnees toegang verschaft tot Rich Communications Services (RCS) binnen 22 netwerken in zeventien landen. De opgewaardeerde service biedt consumenten meer functies, zoals chats, groepschats en file-sharing.

For the GSMA
Beau Bass